11. marts 2013

Stram op!

Jeg trænger til at sadle om! Min krop lider under de mange timer i bil/kontor og deraf begrænset mængder frisk luft. Jeg føler mig "tung", usmidig og træt!

Så her et par nye tanker/idéer til at få mere motion ind i hverdagen:
  • Jeg/vi skal cykle over til børnehaven hver morgen, hvor bilen så står parkeret.
  • Vi kunne godt komme (endnu) mere ud i weekenderne; så får jeg frisk luft der.
  • Når Arthur sover, er eneste mulighed altså ikke kun at se tv og jobbe! Der er en yogamåtte, der bare skal rulles ud. Der er trapper til 6. sal, hvor man kan træne benmuskler og kondi (og med døren åben kan jeg godt høre, hvis Arthur skulle vågne, hvilket han iøvrigt aldrig gør før den anden side af midnat). Og ja, har gjort begge dele her til aften!
  • Jeg skal benytte den ugentlige time, som alle ATP-medarbejdere har til "ergonomi og sundhed", til at gå en lang tur i Store Dyrehave i Hillerød.
  • Det er vigtigt at komme af sted til yoga, når jeg har muligheden. Klippekortet er jo købt.
Med andre ord: Stram op! - som en kær ven ville have sagt ... Det ser cirka sådan ud:


Som om! :-)