20. marts 2006

Mine 9 x 4


Først: tak til Grith OG Fryd.
Nu føler jeg mig ikke så ensom i blogland længere :-)

Og så til sagen ....

Fire jobs jeg har haft
  • Postbud - mens det endnu var et job uden stregkoder og kontrol. Havde en landrute i det område, jeg er vokset op i. Total hyggeligt. Og fik slidt kørekortet samtidg. Gråsten Postdistrikt fik to nye biler mens jeg var ansat!!
  • Cand.scrub. Gjorde blandt andet rent hos Dyne-Larsens kontorlokaler i Århus sammen med en veninde. Det var 8 timer hver søndag, men vi gjorde det sammen på 2½ time mens vi gumlede på deres slik, hvilket vi selvfølgelig ikke måtte!
  • Boghandler-asistent, her, der og allevegne. Gad Nørreport var det absolut hyggeligste, lige indtil de sendte ham Hestlund! (Intern ....)
  • Redaktionsassistent, Forlaget Thomson. Jura er ikke lige min kop te, kan vi så konstatere. Men mødte både hende her og hende der. Det var så før jeg blev blogger ...... Men hyggeligt at møde jer igen :-)

Fire film jeg kan se igen og igen

  • Fire bryllupper og en begravelse - nærmere introduktion vel overflødig
  • Livet er smukt - Roberto Benigni. En absolut Must see!
  • Broerne i Madison County - tuder hver gang!
  • 90 års fødselsdagen - en udødelig klassiker

Fire steder jeg har boet

  • Rinkenæs (Sønderjylland) - den med Rapanden Rasmus
  • Guatemala - havde mit eget residens i et halvt år. Det var tider!
  • Århus - tre forskellige adresser, længst tid på Lille Børglum kollegium i Risskov
  • København - fire forskellige adresser, men nu er jeg endelig landet, HAR smidt flyttekasserne ud. Frederiksberg er blevet min foreløbige endestation og jeg skal bestemt ingen steder foreløbig.

Fire tv-shows jeg elsker

  • Venner - den er jo næsten selvskreven
  • Ally - genudsender de den ikke snart?
  • Amys ret - er dog stået af nu ....
  • Providence - fordi jeg elsker Joanie :-)

Fire steder jeg har været på ferie

  • Sydspanien i 93 - mig og veninden havde lejet egen feriebolig i Competa, hvor Thomas Helmig også havde sommerresidens, så vi var på bar med ham, da der var landskamp mellem Danmark og Spanien. Autograf kan forevises ...
  • Italien i 2001 - 3 uger med rygsæk og telt, i Rom og Amalfi-bugten sammen med Stine. Feed ferie, men vi svor begge at det var sidste gang som primitiv rejsende. Vi var blevet modne til luksus!
  • Island i 2002 - besøgte veninde Ida som var gymnasielærer deroppe. Fantastisk tur. Og den blå lagune er en ubeskrivelig oplevelse, som jeg gerne ser gentaget .....
  • Færøerne i 2005 - på kort besøg hos Birna, min færøske veninde. Var heldig. Solen skinnede samtlige fem dage (meget usædvanligt deroppe). SÅ smukt!

Fire websider jeg besøger hver dag

  • Politiken - min kilde til information
  • Trendsales - køber, sælger, bytter tøj til den store guldmedalje. Hvis du synes jeg tit skifter garderobe så ligger forklaringen der!
  • Google - der er altid noget jeg lige skal søge efter
  • Groupcare - er medlem af flere netværk derinde

Fire favoritspiser

  • Alle former for risotto - og ja laver den selv
  • Kylling - i alle varianter. Mums!
  • Friskfangede rødspætter - indtaget i mine forældres sommerhus ved Skagen
  • Dream is - kan bare ikke få nok!

Fire steder jeg gerne vil være nu

  • Den blå lagune på Island - fordi det er den ultimative fornøjelse/oplevelse
  • Tilbage i 1997, hvor jeg tog en meget forkert belsutning
  • Bare et sted, hvor der er varmt!
  • I en millionærs sted, for fuck hvor er det irriterende at være på dimmitend-sats
Fire blogger jeg sender stafetten videre til
  • Betty - når du har gravet dig frem fra dynen
  • Maria Brandt - fordi dine sidste to indlæg er så korte :-)
  • Claus - gider nogen lige vække ham, zzzzzzzzzz
  • Mie - hvis du orker efter den der 100 års-plan