15. marts 2006

Inspiration Gasolin!


Vi mødtes
en tidlig fredag aften

Du sagde:
Du er godt nok høj!
Jeg smilede
Du sagde:
Vi sætter os lige hvor du har lyst
Og jeg smilede igen

Du købte to øl og sagde:
Du vælger bare først
Jeg smilede
Og tog den lyse
Den er vist til mig
Sagde jeg

Du smilede skævt og sagde:
Er du på vej ?
Jeg bliver
Sagde jeg
Og smilede

Og tiden gik
Og vi gik med

Du tog min hånd
Gjorde du ikk’?
Og byen den var vores

Jeg købte popcorn
Af den mindste slags
Du sagde:
Nu må du godt!

Og der var kun dig
Og et armlæn
I vejen

Så kom og ta mig
hvis du vil ha mig ....


Tæppefald
Bifald
Og pludselig
Fik du set det du ville
fik du hørt din melodi

Du sagde:
Vi tager en øl
Jeg smilede

Og drengene nede på Blågårds plads
De stod og hang
Jeg så dem
Fra vores vindue
På Floras kaffebar

Du sagde:
Du skal skrive
Jeg smilede
Forlegent

Jeg sagde:
Elsk det som er
Og smilede

Ud i natten
Alle går rundt og fryser

Hjem til katten
Du sagde:
Mon ikke den
Taber pelsen

Jeg sagde:
Den bliver
Og smilede næsten

Og nu står jeg her
Og siger:
Kom med mig
- hvis du tør!

For i nat

når lyset brænder ud
og alt blir stille
er du ene
åh så ene.