8. marts 2006

Kvindernes kampdag!


Og nå ja, så er det i dag!
Kvinderne kæmper ...... Men er det ikke lige som om ballonen har tabt lidt luft? Politiken annoncerer om dagens arrangementer heriblandt Kvinde kend din øl. Så gik der så også kommerciel lagkage i den begivenhed.

Om jeg skal ud på barrikaderne?
Næh, det skal jeg ikke. Nøjes med at mødes med pigerne i læseklubben i aften. Det er girl power nok til mig.

Hvis der endelig skulle være noget jeg subjektivt gerne vil slå et slag for, så er det lighed blandt kvinder (enlige, hetero så vel som homo) til at få gratis insemination og lige muligheder for adoption herhjemme. Vi er mange single-kvinder der gerne vil have børn, men det er både dyrt og besværligt at vælge single-mor tilværelsen. Så lidt fokus på den gruppe måske ......

Og ellers synes jeg danske kvinder er møg-forkælede og at vi skulle give vores støtte til kvinder mere globalt set. Så drop øllen i aften og send pengene derhen hvor de gør gavn! Steder hvor kvinder stadig må kæmpe for at få adgang til uddannelse, et ordentlig sundhedssystem, ja bare noget så enkelt som rent vand!

Gør jeg det selv? Ja, har faktisk lige tegnet et 10 årigt gavebrev til Red Barnet. Det er måske ikke støtte til kvinder, men til piger, der en dag bliver kvinder og det er jo også en start! Findes der i grunden organisationer der udelukkende støtter kvindeprojekter? Det gør der sikkert .....