25. februar 2006

TV'et i skammekrogen!


Jeg har i flere perioder af mit liv levet uden et fjernsyn. Sidst var da jeg besluttede at forblive indskrevet og optimere karakterniveauet på 6 og 7-tallerne på IT-Universitetet ved at hellige mig bøgerne og projekterne 100 procent. Det lykkedes som bekendt.

Da jeg flyttede ind på Hostrupsvej startede det i stuen, så røg det i kælderen, hvor det blev stjålet! Så var sagen så enkel. Jeg havde bare ikke noget fjernsyn. Min overbos gode ven Mads syntes at det var for mærkeligt, så han forærede mig et fjernsyn januar 2005. Det har været flittigt brugt i et års tid nu. Især i min lange sygeperiode. Men i søndags meldte jeg mig rask, ikke flere sygedagpenge til mig.

Så nu er fjernsynet røget i skammekrogen, dog ikke helt ud af stuen. Stikket er taget ud og det er trillet over i et hjørne hvor det har fået et stor stykke stof over sig. Så kan det står der og køle lidt af! Og en dag der kommer en stor og stærk mand forbi (Claus!) ryger det måske også ned i kælderen. Så kan man håbe at det bliver stjålet igen. For så er valget så enkelt ......

Hvad jeg skal i stedet?
Skrive ansøgninger, sy, høre musik, strikke, læse bøger, rydde op, lave yoga, gå lange ture (det er jo snart forår) .....

Go' beslutning der!