12. november 2005

Flere bøger ....

Det var jo egentlig meningen, at jeg skulle holde pause fra de der bøger!

Men havde glemt at jeg havde reserveret to stykker (nu ikke flere reservationer så! :-))
Det er "Psykodrama" udgivet af Ebbe, som står bag mit favorit-psyko-site www.psykoweb.dk
0g så er det en konkret øvelsesbog til forøgelse af selværd skrevet af Irene Oesterich, som jeg efterhånden er stødt på nogle gange og har stor fidus til.

Ingen tvivl om jeg har brug for at træne mit selvværd! Har lige skimmet bogen. Den har et af de der test-dig-selv skemaer og her er det jeg bliver forvirret. Jeg skal vurdere, hvorvidt et udsagn passer på mig. Som regel synes jeg at det "passer af og til" og så havner jeg altid i midten (man er vel radikal!), eller også har jeg en dårlig dag og så passer det altid, at jeg er dårlig til det hele. Sådan en vurdering kan man jo ikke bruge til ret meget! Eller?

Udsagn 66: Jeg er god til at flirte og vise min interesse og tiltrækning på en tilpasset måde.

På en tilpasset måde? Hvad skal jeg svare her?? Ja, jeg er god til at flirte, men sgu' da ikke lige nu, hvor mit selvværd er lavt. Og hvad fanden menes med tilpasset?

Og nå jo, så har jeg fået en tredje bog i hænderne, men det er OK, for det er en jeg skal anmelde ;-) Den hedder "De fem du møder i himlen" og er skrevet af Mitch Albom, som også har skrevet "Tirsdage med Morrie", som jeg varmt vil anbefale. Den er pt. lånt ud til min exilfarende overbo Thomas - jeg håber, den bidrager med nogle AHA-oplevelser ud i livskunsten nede i Germany? :-)