20. januar 2013

Søndagsstilhed


















Det er søndag. Der er flot solskin over mit elskede Frederiksberg.

Om lidt vil jeg trave ud i den friske vinterluft og forholde mig til den nye stilhed i mit liv. Jeg er nemlig blevet "single single" - et til lejligheden opfundet begreb, der betyder, at jeg fortsat er single, men nu uden daglig kontakt til min bedste ven.

For en ny kæreste vil aldrig - eller i hvert fald meget sjældent - acceptere, at han taler med/ser sin forrige kæreste*. Jeg ville også være en naiv kvinde - OG en dårlig medsøster - hvis jeg troede andet :-)

Men stilhed er ikke kun en skidt ting. Det er i de der lommer i ens liv, at man kan stoppe op, mærke friheden og taknemligheden for det, der var engang.

God søndag derude!

* Ved mindre at de har børn sammen, for så er man naturligvis nødt til at tale sammen ...  Eller?