19. januar 2013

2013 i raketfart?


Dette skrev jeg på Facebook nytårsaften:
"Er det dagen hvor man skal gøre status? Eller bør man egentlig ikke gøre det mange gange i løbet af et år (det mener Facebook i hvert fald :))? Hvad er det vi fejrer når champagnepropperne springer: At det lykkedes i det forgangne år eller at vi får et nyt år, en ny chance? For mit eget vedkommende er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at jeg går et år i møde, hvor mange ting falder på plads i mit liv. Også et festligt år med egen og andres 40-fest, konfirmation og spontane sammenkomster. Men jeg sender også en varm tak til året, der gik, til alle jer, der gjorde det til et særligt år. Tak for stjernestunder, grin og gråd, tak for rejseselskab og tak for vedvarende opbakning i jagten på et job. Og nu ikke mere bla bla bla. Bare GOD FEST! Vi ses i 2013."
Her 19 dage inde i det nye år må jeg konkludere, at ja - 2013 bliver vist afklaringens år.
  • Først var der det med jobbet, som faldt på plads 2. januar. Godt at jeg besluttede at holde fokus på jobsøgning sidste halvår af 2012. Jeg skylder alt til Powerjobsøgerne - uden dem havde jeg ikke genfundet energien og troen på, at jeg har en masse at tilbyde arbejdsgivere.
  • Så blev jeg bilejer 9. januar - og Arthur og jeg har nu friheden til at tage en tur til stranden, en tur på landet eller et spontant besøg i Jylland for ikke at nævne de obligatoriske ture til IKEA :-)
  • Min bedste ven har i går bedt om en pause, fordi der er en anden kvinde, der trænger sig på. Selvom det lige gjorde ondt, så er det okay. Jeg trængte uanset til en afklaring på den front. Når en dør lukkes, åbnes en ny. Siger de kloge. Vi får se.
Og der er flere afklaringer (i kategorien delebarn) i sigte, men dem må jeg lige vente med at blogge om.

Nu er det først og fremmest weekend, og jeg har en længere to do-liste - inkl noget selvforkælelse i kurbadet/ Frederiksberg Svømmelhal.

Sæt i værk!