20. januar 2013

Drømmefabrik


Jeg kan godt lide at citere kloge mennesker her på bloggen. Jeg husker bare ikke altid, hvem der har sagt hvad.

Måske fordi flere i virkeligheden siger det samme, på hver deres måde i hver deres kontekst.

Men opsummeret er det noget med at sætte ord på dine drømme, tydeliggøre dem. Jo oftere du siger dem (højt), jo større sandsynlighed for at de rent faktisk går i opfyldelse. Nogen taler om (overnaturlig) tiltrækningskraft. Jeg tror nu mere på, at gentagelse øger fokus.

Okay, Annedorthe. Men hvad er så dine drømme? Godt du spørger, for det har jeg faktisk haft tid til at tænke over i dag.

Nu skulle man måske synes, at jeg lige har fået opfyldt en drøm ved at kunne sætte flueben ud for "taskforce job". Kan jeg så allerede kaste nye drømme på opslagstavlen? Bliver du aldrig "mæt"? Forhåbentlig ikke, for det ville være lig en stille død ...

Så jeg fabrikerer dem i ét væk, de der drømme.

Her er den aktuelle (ønske)liste:
  • En større bolig, eller i hvert fald en bolig med et køkkenalrum og en bedre isoleret bolig (her er jo pivkoldt om vinteren!)
  • En lille hund (Jokum-style), som Arthur kan lege med. Han elsker nemlig hunde.
  • En lille/stor/sjov/kedelig/omsorgsfuld/egoistisk/aktiv/doven/lækker/gennemsnitlig/kreativ/uinspirerende mand, som jeg kan ping ponge med :-)
Tidshorisont? Tja bom. Skal vi sige tre år? Optimistisk to ...