17. februar 2009

Høj sol over Varberg

Det er blevet tirsdag og 2. dagen på mit Wellness-ophold. Det er et gudsbenådent flot solskinsvejr. Det var derfor oplagt, at det var i dag, jeg skulle gå ad promenaden ind til Varberg By.

Her fik jeg bl.a. forsynet mig med en (ekstra!) oplader til min i øvrigt spritnye Sonye Ericsson G502! 299 svenske. Røveri! Men så må nogen jo bare huske sin oplader en anden god gang ....

Nå, men det var en fantastisk gå-tur og en sød lille by. Kåret som en eller anden form for Sundhedsby. Og det undrer ikke. På vejen så jeg foruden en del løbere og cyklister tre nøgenbads-områder (to forbeholdt kvinder) og denne arabisk-inspireret bygning, som er kallbadshus:



Hjemme igen har jeg lige nydt en kort tur i bastuen og siden en frokost (laks og salat igen) og sidder nu med en fantastisk dejlig kropsfornemmelse - foran pejsen i hotellets lobby. Med en god kop kaffe (mere fanatisk er det ikke)...

I eftermiddag venter lidt yoga og 80 minutters massag. I think I can manage! :-)

I går mandag gik dagen med:

08.00 Orientalsk morgen
08.45 Yoga
09.30 En tur i bastuen (igen)
11.30 Tidlig frokost: laks og salat
12.00 Lille gåtur i området
13.30 Bodyscrub (en herlig oplevelese, MEN det har resulteret i, at jeg er så øm på baller og baglår, at det gør ondt af sidde ned for slet ikke at tale om saunen varme briks. No go i dag!)
15.00 Middagslur
17.00 Kaffe og pejsehygge
19.00 Middag: fisk, salat og linser + 1 glas hvidvin
20.00 Mere hygge i lobbyen. Er i gang med at læse "Kropslig intelligens" - skrevet af Kristoffer, min yogalærers mand. Meget spændende og lærerig bog.
22.00 Tidligt i seng. Kunne dog ikke sove, så måtte hygge videre med den bærbare.

Tusind tusind tak til søde Ole for at jeg måtte låne den. Uden den havde det ikke været helt så hyggelig - og nok også lidt for ensomt.