12. februar 2009

Det' sørme ikke (altid) nemt ...

... at være bevidst forbruger.

Her vil vi gerne en weekendtur til Hamborg i løbet af foråret, og derfor satte jeg mig for at undersøge hoteludvalget. Vi er som bekendt kræsne, så vi vil have både økologisk morgenmad og karbad (sidstnævnte i grunden ikke så miljørigtigt!).

Men det er her udfordringen starter, for ingen hoteller skilter med økologien, hvilket forbavser mig - især nu hvor det er Tyskland! Og Google-søgninger efter "eco hotel", "bio hotel", "økologisk hotel"er håbløse. Prøv selv ....

Jeg henvendte mig derfor til et tysk turistkontor, som henviser til Crowne Plaza Hotel - som efter sigende skulle have både karbad og økologisk morgenmad, MEN HVORFOR SKRIVER DE SÅ IKKE NOGET OM DET?

Jeg undrer mig big time over, at der ikke findes netguider til økovenlige hoteller/ferier. Eller et økologisk rejsebureau. Måske jeg skulle grave dybere her. Og måske ligefrem være den, der får lavet den netguide?

Nå, men på min vej rundt på nettet på jagt efter det helt rigtige hotel, faldt jeg over dette hotel indrettet i et gammelt vandtårn. Tjek lige "Tower Suiten". Koster et greb i lommen! ;-)