11. september 2006

Hvor var du 11. september?

Spørger Politiken i dagens netavis. Ligesom alle de, der er gamle nok, husker hvor de var, da Kennedy blev myrdet, husker jeg to datoer: dagen Diana døde og 11. september.

11. september var en særlig oplevelse for mig, for jeg oplevede den slet ikke!! Og nej jeg lå ikke på operationsbordet eller var i koma. Men efter arbejde tog jeg direkte i biografen for at se Bridget Jones Diary og mens andres verdner bogstaveligt talt røg i grus den eftermiddag, ja så sad jeg og en god veninde og kluklo over singletilværelsens tragikomiske sider. Efter filmen tog vi på café og drak nogle store fadøl og derefter cyklede jeg direkte hjem i seng. Hverken i biografen, på caféen eller på gaden opfangede jeg/vi at der var noget på færde! Først næste morgen (og nej, jeg er ikke typen der ser morgentv) da jeg mødte på arbejde og som det første åbnede avisen som jeg plejede, så jeg billedet af tårnet og flyveren. Chok! Mine kolleger fattede simpelthen hen ikke hvordan det kunne være forbigået min opmærksomhed, men det var det så. Samme eftermiddag sad jeg så forbløffet og forbavset foran tv'et og så de filmoptagelser alle andre havde set dagen inden. Meget syret oplevelse!

Hvor var du?