27. september 2008

"Netop" læst .....

Vi er tilbage fra en dejlig ferie i det sydlige Spanien (af nogle kaldt Costa del Sol og af os andre (snobber) Andalucien) .....

På den absolutte pluskonto kan nævnes:

  • dejligt byhus i Torrox (lejet gennem supersol.dk)
  • gode tapas rundt omkring (de bedste fik vi i Frigiliana)
  • sol og gode strande (den hyggeligste var i Maro)
  • dykkerudflugter sammen med Ole (jeg passede på bilnøgler og snorklede og læste og drak rødvin på den nærmeste strandbar)
  • besøg i Frigiliana og "bestigning" af lille bjerg
  • masser af søvn og dovne morgener
  • en del læsning, se nedenfor

Billeder taget på ferien. Her er to smagsprøver:





Men ellers besøg http://pix.olemichaelsen.dk/torrox/ - jeg går ud fra at der bliver publiceret billeder her i løbet af nogle dage (ikk? :-))

Bøger jeg nåede at læse/startede med at læse på ferien:

  • Bernhard Werbers "Myrerne" - en bog, som var blandt de 5 bøger, Ole har udfordret mig med og som VAR en udfordring, men 1) jeg ved nu en del mere om myrer end jeg egentlig havde troet jeg nogensinde skulle vide og 2) jeg ved nu, at jeg ikke skal læse toeren!
  • Katrine Marie Guldagers "En plads i historien" - absolut læseværdig, men langt fra det bedste jeg har læst af hende. Noveller og digte er hendes klart bedste område.
  • John Steinbecks "Of Mice and Men" - som er lektie i læseklubben. Hurtig lille sag, som alligevel gør et vist indtryk!
  • Genlæsning af "Kernesund familie - sådan!" - fordi jeg så gerne vil kunne følge principperne i den bog!
  • De første 100 sider af "Zen and the Art og Motorcycle Maintenance" - og den er intet mindre end fantastisk allerede (og Ole siger den kun bliver bedre). En rigtig Annedorthe-bog: filosofisk, "buddhistisk" og bare meget velskreven. Et under jeg først opdager den nu ....