20. april 2006

Flow!


Spørg ikke, hvad verden har brug for at du gør,
spørg om, hvad der får dit hjerte til at synge,
og gå ud og gør det- for hvad verden har brug for
- er mennesker med hjerter som synger

Var til et super spændende foredrag i går aftes med Annalise Stourup. Om at lytte til sit hjerte, lytte til sin intution. Om at give slip på blokeringer for det den kollektive bevidsthed vil os.

Det var inspirerende og tankevækkende. Og selvom det absolut ikke er hverken det første eller det sidste foredrag jeg går til i den genre, så er det opløftende hvor meget det giver hver gang - en lille ny nuance, en lille ny fortælling, et nyt menneske, en ny energi.

Rent konkret har det betydet at jeg nu har bestilt tre af de bøger, hun nævnte:
  • Den niende indsigt (Nej, jeg har aldrig læst den!)
  • Flow - den strømmende kraft
  • De syv spirituelle love for succes

Og har besluttet at finde ind - eller tilbage - til kernen af det essentielle for mig. Havde fat på det i efteråret, men synes at jeg på den seneste tid er kommet væk fra det igen og ind i en mere overfladisk, materialistisk sfære igen. Og det essentielle for mig er noget med vitalitet og venlighed, som jeg opnår gennem fordybelse (yoga, meditation) og bevidste valg i forhold til kost og levevis i det hele taget.

LET IT FLOW !!