1. juni 2007

Jeg - en priviligeret kvinde


I går slog det mig pludselig. Ikke at tanken er hel ny. Men pludselig blev jeg gennemstrømmet af en taknemlighedsfølelse over hvor mange fantastisk søde, sjove, kloge og kreative kvinder der er i min venindekreds.

  • Der er Rikke - den lattermilde og omsorgsfulde sygeplejerske

  • Der er Christina - den sjove, festlige og ligeledes omsorgsfulde tyskstuderende/sygerplejerke. Og tilmed synnejy'e :-)

  • Der er Sonia - den nysgerrige, berejste, kreative og super sociale bibliotekar

  • Der er Ida - den energiske, vittige, superseje gymnasielærer og mor

  • Der er Louise - den altfavnende, sjove, trofaste barndomsveninde/Århusianer

  • Der er Signe - den sprudlende, engagerede, sjove boghandler

  • Der er Birna - den eftertænksomme, venlige, festlige færing og (lidelses)fælle fra ITU

Dertil kommer en lang række andre seje og søde tøser: pigerne fra Københavns Biblioteker, pigerne fra bogklubben Romanisterne, min søster, mine niecer, bibliotekar-Christine fra Århus.

Jo, jeg er i sandhed en heldig kvinde ...