17. april 2007

Der er en sætning ....

.... der går igen og igen oppe i mit hoved:

Og jeg har aldrig valgt at leve
mit liv sådan som jeg gør
Det er bare lige så stille blevet
lige præcis sådan her

Det er naturligvis Poul Krebs, der er på spil - hvad er der lige med ham og hans tekster?

Man kan vælge at tolke ordene som fortrydelse, som bitterhed, men jeg vælger nu at tolke det i retning af at livet er forunderligt og foranderligt og der er noget fint og stille over, at livet former sig som det nu gør.

Jeg tror sagtens vi selv kan påvirke det aktivt, det kære liv. Men uanset hvor meget vi coaches og planlægger og forventer og regner med, så er det i hvert fald min erfaring, at der alligevel ofte sker noget andet, noget uventet.

Bare lige sådan en tanke her en almindelig/ualmindelig(?) tirsdag aften ......