7. august 2015

Guldklumpens guldkorn

Arthur: Pippi har gule øjne, hun bor jo i Sverige.

Arthur utilfreds: Ellers tager jeg bare din hestehale!

Mig: Hvad vil du være når du bliver stor?
Arthur: Brandmand
Mig: Hvorfor det?
Arthur: Jo, for så er der jo en mere.
Mig: Mmm. Men hvad så med skolelærer?
Arthur: Nix, dem er der kun en af ...

Arthur rusker i mig en morgen: Mor, mor - du skal vågne før mig!

Sonia: Hvor mange børn vil du have, Arthur?
Arthur: Nåh. .. jeg tror, jeg TAGER 6 drenge.

Vi taler fodbold.
Arthur: Jeg vil være nr 11, ham målmanden den foran.

Jeg har fået  længere hår.
Arthurs kommentar: Ja, men nu er du jo også 42, og det er ligesom med tissemanden. Den vokser også, når man bliver ældre.

Folketingsvalg.
Arthur: Jeg stemmer på ham, der siger, vi må få kage hver dag.

[To be continued ... I guess]