2. februar 2013

Tak!

Hørte et radioprogram her til morgen*. Det handlede om længsel. At det ikke er al længsel, man behøver handle på.

Så når jeg tænker, at livet ville blive lettere/sjovere/bedre, hvis .... og .... og ..., så skal jeg måske stoppe op og mærke efter, om det nu også er sandt.

Måske er kunsten snarere at være taknemlig for det, der er, i stedet for hele tiden at stræbe efter mere?

Så i dag er jeg taknemlig for min vaskemaskine. Tænk, at den står der så flittig og hjælper med den ene vask efter den anden, mens jeg kan sidde her og drikke min kaffe og blogge i stedet for at stå over en gruekeddel og slide mine hænder på et vaskebræt.

Tak til far og mor, der forærede mig dette moderne vidunder af en vaskemaskine, da den gamle stod af.

Og endelig tak til Hostrups Have for at stille vaskeri med tørretumblere til rådighed for os beboere, så jeg lige om lidt kan tørre fire vaske på rekordtid.


* Ja, vågende allerede 7.15. Noget tyder på, at jeg er ved at genfinde mit iboende gen som A-menneske?