29. september 2009

2. lægebesøg

Så har jeg netop været til mit andet graviditetstjek hos lægen og lige som sidst var der stor tilfredshed fra lægens side:
  • perfekt blodtryk (100 over 60, hvad det så end vil sige)
  • fin hjertelyd
  • livmoderens og drengens størrelse var helt i orden
De smerter jeg havde over lænden, hoften og benene i sidste uge - og som mirakuløst er gået væk - mente hun stammede fra en nerve, der havde været i klemme.

Kan hænge sammen med, at den lille filur ligger langt nede i min mave; noget jeg også selv har fornemmet - pyh, han er tung nogle gange og presser mod mit bækken!

Jeg fik tip til et middel, jeg kan tage mod de sure opstød, jeg nu oplever efter at have spist (sådan set også uden at have spist!): novaluzid. Så håber jeg de har bedre effekt end de Balancid, jeg hidtil har forsøgt mig med.

Og så vil jeg ellers glæde mig over at der nu "kun" er 15 uger til vi er i mål. Det virker pludselig mere overskueligt .......