29. juli 2008

Nice niece besøg!

Fredag-søndag havde jeg/vi et feriebarn: min 9-årige niece Rebecca .......

Det startede med et fælles besøg i Odense Zoo fredag eftermiddag, hvor jeg hentede hende i bil - og en varm køretur tilbage. Fredag aften grillede vi (for første gang) og gik tur efter slik og video: Det gyldne kompas. Ret OK faktisk .......

Efter filmen et fodbad og fodmassage (et hit hos den unge dame, der plagede om en gentagelse lørdag. Frygter hendes mor ringer og klager over at jeg har sat primadonnanykker i pigen! :-))




Lørdag var helt perfekt, sommerlig og forkælende .... Vi startede med en shoppingtur. Købte solbriller til hende - af den dyre slags. Gave til lillesøsteren og en bog (Narnia nr. 1) til Rebecca, lidt småting til mig selv.

Saftevand på Meyers (selvom hun plagede om en cola!) ........



Kl 14 mødtes vi med Per i Lynetten og sejlede en tur til Bellevue hvor vi smed anker, spiste chokoladekage, drak kaffe og lyttede til at Sastre vandt Touren (det var nu mest mig). Ikke dårligt!! Flere billeder ovre hos Ole .... as usual.

Aftensmad på Aristo, Islands Brygge. Herefter hjem - ret trætte .....

Søndag var Ole afsted på dykkertur hele dagen. Rebecca og jeg sov lidt længe. Gik en tur i Frederiksberg Have og på Storm P-museet (som jeg selvfølgelig aldrig havde besøgt før trods en del år som frederiksberg-borger) - ret fint lille sted. En is og en kop kaffe inden vi vendte tilbage i skyggen i Porcelænshaven.

12.30 havde vi billetter til Falkoner Biografen - denne gang var filmen: Narnia - Prins Caspian. Endnu engang måtte jeg bøje mig for genren "børnefilm". Den var også ret god ....

17.30 tog vi toget mod Rødekro hvor hendes mor hentede hende igen. Jeg tog toget retur 20 minutter senere ..... og måtte konstatere, at jeg var ved at få ondt i halsen :-(