6. december 2007

Indsigterne står i kø ....

.... freden ligeså?

Jeg har brugt den halve nat på at læse i Byron Katies "Behøver jeg din kærlighed", anbefalet af min forrige terapeut Helle.

Ved egentlig ikke, hvorfor jeg aldrig læste den færdig den gang. Men dejligt at den stod der på reolen og ventede på mig.

Her er bare én af mange gode indsigtsfulde sætninger:

Romantisk kærlighed er historien om, hvordan du behøver et andet menneske for at blive komplet. Det er en vanvittig historie. Min egen erfaring er at jeg ikke har behov for nogen til at gøre mig fuldstændig. Og så snart jeg indser det, kompletterer alle mig.

Og så lige én mere:

Der skal kun én person til et godt forhold!



Du kan læse mere om Byron Katie og hendes metode "The work" på hendes hjemmeside. Hun har også en blog.

Jeg kan på det varmeste anbefale at se videoerne med Katie i aktion - forskellige overbevisninger der bliver undersøgt